טיפולים שמרניים (לא ניתוחיים) באוסטאוארטריטיס:

1. תרופות – NSAID – תרופות נוגדות דלקת שאינן סטרואידים. תרופות אלו מעכבות את התהליך הדלקתי (לא חיידקי) ובכך מקלות על תסמיני הכאב וההגבלה בתנועות, תוך זירוז תהליכי ריפוי טבעיים.

2. הזרקות:

• סטרואידים – זריקה תוך מפרקי של סטרואידים יעילה מאוד לעיכוב התהליך הדלקתי, מתאימה יותר לטיפול בכאב מתפרץ. מאחר ולסטרואידים השפעה מזיקה על מבנה הסחוס בטווח הארוך, מומלץ להמעיט בשימוש בהזרקות אלו.
  • חומצה היאלורונית – חומצה הנמצאת באופן טבעי בנוזל התוך מפרקי, הזרקה של חומצה זו גורמת לאפקט סיכוך המפרק ושיפור בגמישות הסחוס הנותר. טיפול זה הוא ספציפי לאוסטאוארטריטיס
  • הזרקת חומרים ביולוגיים – בטיפול זה נלקח דם מהחולה ובתהליך סרקוז מופקים ממנו חלבונים שהינם גורמי גדילה ומוצרי דם נוגדי דלקת, אלו מוזרקים לברך.

3. פיזיותרפיה – לחיזוק שרירים ושמירה על טווח תנועה בברך.

4. פעילות גופנית – מומלצת מאוד, בהתחשב ברמת הכאב והמגבלה הגופנית. עיסוק בפעילות גופנית משמר את חוזק השריר, תנועתיות המפרקים ואינו "מקלקל" את הסחוס השחוק.

5. ירידה במשקל – קיים קשר ישיר בין עודף משקל להתפתחות מחלה ניוונית של הברך. תהליך ירידה במשקל יכול להוביל להקלה בתסמיני הכאב.

מרפאת קריות

רחוב לילך 9, קרית ביאליק (גבעת הרקפות)

ימי קבלת קהל (בתיאום מראש)

ימי חמישי: 16:00 - 20:00